Mag. Mag. Susanne Lesk
Susanne Lesk
T: +43-1-4277-49230
1 - 15 out of 15
Lavric, E., Lesk, S., Stegu, M., & Wanner, B. (Accepted/In press). Sprachenpolitik in Unternehmen in Österreich. In R. De Cillia, E. Vetter, & M. Reisigl (Eds.), Sprachenpolitik in Österreich: Bestandsaufnahme 2021 De Gruyter. Sprache im Kontext


Schön, L-H., & Lesk, S. (2019). Idee und Zielsetzung des Symposiums: „Retten uns die Phänomene?“ – Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung. In „Retten uns die Phänomene?“ – Lehren und Lernen im Zeitalter der Digitalisierung: Symposium an der Universität Wien, Zentrum für LehrerInnenbildung, Februar 2018 (pp. 7-11). Logos Verlag. Phänomenologie in der Naturwissenschaft Vol. 14





Lesk, S. (2017). Der Einfluss individueller Sprachbiographien auf Selektionsprozesse in Unternehmen: Welche Rolle spielt die Sprachbewusstheit von mehrsprachigen Manager/innen bei Auswahl- und Promotionsentscheidungen? In Ceci n'est pas une festschrift. Texte zur Angewandten und Romanistischen Sprachwissenschaft für Martin Stegu (pp. 41-57). Logos Verlag.

Lesk, S., & Stegu, M. (2017). Identifying language needs at the workplace: aligning the needs of language learners with the language needs of companies. In H. Funk, M. Gerlach, & D. Spaniel-Weise (Eds.), Handbook for Foreign Language Learning in Online Tandems and Educational Settings (pp. 97-115). Peter Lang. https://doi.org/10.3726/b10732


Lavric, E., Lesk, S., & Stegu, M. (2017). Multilingualism in business: Language needs. In G. Mautner, & F. Rainer (Eds.), Handbook of Business Communication: Linguistic Approaches (pp. 249-268). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9781614514862-012

Lesk, S., Lavric, E., & Stegu, M. (2017). Multilingualism in business: Language policies and practices. In G. Mautner, & F. Rainer (Eds.), Handbook of Business Communication: Linguistic Approaches (pp. 269-317). De Gruyter. https://doi.org/10.1515/9781614514862-013

Lesk, S. (2016). Implizite Sprachenpolitik in Organisationen aus personalwirtschaftlicher Perspektive: Ein Beitrag zur systematischen Gestaltung von sprachlichen Fördermaßnahmen (am Beispiel von Zertifizierungen in mehrsprachigen Regionen Frankreichs und der Schweiz). In A. Lobin, & H. Wochele (Eds.), Das Französische im wirtschaftlichen Kontext (pp. 99-119). Gottfried Egert Verlag. pro lingua Vol. Das Französische im wirtschaftlichen Kontext No. 50



1 - 15 out of 15

LLOM: Language Learning Online in the age of Mobility

Vetter, E. & Lesk, S.

1/09/1831/08/21

Project: Educational funding


BuddySystem

Vetter, E., Lesk, S. & Rutkowska, J.

1/09/1731/12/20

Project: Educational funding


The COMPASS Project: The role of peer-to-peer feedback in preparing students for mobility

Susanne Lesk (Speaker) & Michael Rosier (Speaker)

1 Dec 2022

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


Was Lehrer*innen über Mehrsprachigkeit wissen müssen

Eva Vetter (Speaker), Anna Esterbauer (Speaker), Stefanie Cajka (Speaker) & Susanne Lesk (Speaker)

30 Sep 2021

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Public


Workshop: Outdoor project days for socially disadvantaged young persons

Susanne Lesk (Speaker) & Alexandra Petrovics (Speaker)

25 Sep 2019

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


At home and abroad: Internationalisation through buddy programmes

Etienne Drapeau (Speaker), Susanne Lesk (Speaker) & Jeroen van Lent (Speaker)

14 Sep 2018

Activity: Talks and presentationsTalk or oral contributionScience to Science


Department of Sociology

Ersthelferin

Rooseveltplatz 2
1090 Wien
Room: R.312

T: +43-1-4277-49230

susanne.lesk@univie.ac.at