Publications
The authors present and discuss their latest academic findings from the extensive research carried out at the Department of Sociology in articles in national and international journals, books, contributions in edited volumes, working papers, etc.
Beiträge in Fachzeitschriften
Showing entries 531 - 540 out of 906
2016
Wöhrer, V., Arztmann, D., & Wintersteller, T. (2016). 'Do Differences Destroy a "we"': Producing Knowledge with Children and Young People. Graduate Journal of Social Science., 12(2), 77-95.
Wöhrer, V. (2016). Gender Studies as a Multi-Centered Field? Centers and Peripheries in Academic Gender Research. Feminist Theory, 17(3), 323-343.
Wöhrer, V., & Krais, B. (2016). Im Gespräch. Universitäten im Wandel? Feministische Studien, 34(1), 72-87.
2015
Alpagu, F. (2015). Involving Migrant Women in Research. Potential Benefits and Limitations of the Participatory Photo Interview. Moment - Journal of Cultural Studies.
Altreiter, C., & Leibetseder, B. (2015). Constructing Inequality: Deserving and Undeserving Clients in Austrian Social Assistance Offices. Journal of Social Policy, 44(1), 127-145. https://doi.org/10.1017/S0047279414000622
Aulenbacher, B., Bachinger, A., & Décieux, F. (2015). Gelebte Sorglosigkeit? Kapitalismus, Sozialstaatlichkeit und soziale Reproduktion am Beispiel des österreichischen „migrant-in-a-family-care“-Modells. Kurswechsel: Zeitschrift für gesellschafts-, wirtschafts- und umweltpolitische Alternativen.
Bauer, B., Blechl, G., Bock, C., Danowski, P., Ferus, A., Graschopf, A., König, T., Mayer, K., Reckling, F., Rieck, K., Seitz, P., Stöger, H., & Welzig, E. (2015). Empfehlungen für die Umsetzung von Open Access in Österreich. Mitteilungen der Vereinigung österreichischer Bibliothekarinnen und Bibliothekare, 68(3), 580-607. https://doi.org/10.5281/zenodo.33178
Berghammer, C., & Verwiebe, R. (2015). Die Verbreitung des Doppelernährer- und Doppelbetreuermodells in fünf Ländern Europas. WSI-Mitteilungen: Monatszeitschrift des Wirtschafts- und Sozialwissenschaftlichen Instituts in der Hans-Böckler-Stiftung, 68(2), 116. https://doi.org/10.5771/0342-300X-2015-2-116
Bertel, L. B., & Hannibal, G. (2015). The NAO robot as a Persuasive Educational and Entertainment Robot (PEER) – a case study on children’s articulation, categorization and interaction with a social robot for learning. Tidsskriftet Læring og Medier (LOM), 14(8). http://ojs.statsbiblioteket.dk/index.php/lom/article/view/22057
Braun, M. (Ed.), Starkbaum, J., & Dabrock, P. (2015). Safe and Sound? Scientists’ Understandings of Public Engagement in Emerging Biotechnologies. PLoS ONE, 10(12), Article e0145033. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0145033
Showing entries 531 - 540 out of 906