Publications
The authors present and discuss their latest academic findings from the extensive research carried out at the Department of Sociology in articles in national and international journals, books, contributions in edited volumes, working papers, etc.
Beiträge in Fachzeitschriften
Showing entries 311 - 320 out of 920
2020
Schlembach, C. (2020). Don Quixote and the Social System: Interpreting Ronald Laing's Concept of Ontological Insecurity from Alfred Schütz' and Talcott Parsons's Theories of Social Action. Journal of Classical Sociology, 20(3), 191-207. https://doi.org/10.1177%2F1468795X19844340
Siddiq, F., Gochyyev, P., & Valls, O. (2020). The role of engagement and academic behavioral skills on young students’ academic performance—A validation across four countries. Studies in Educational Evaluation, 66, Article 100880. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2020.100880
Speringer, M., Schnelzer, J., & Heintel, M. (2020). Die demographische Situation der LEADER-Region Südliches Waldviertel Nibelungengau. Das Waldviertel: Zeitschrift für Heimat- und Regionalkunde, 69(4), 350-380.
Speringer, M., Schnelzer, J., & Heintel, M. (2020). Quantifizierung regionaler sozioökonomischer Disparitäten in ländlichen Regionen; Am Beispiel der Leaderregion Südliches Waldviertel-Nibelungengau, Österreich. Europa Regional, 26(3/2018 (2020)), 55-72.
Stöhr, D., Koller, M., & Mayer, H. (2020). Sehr hohe Zufriedenheit mit der sozialen Alltagsbegleitung: Die Sicht der betreuten Personen und ihre Angehörigen. ProCare: Aktuelle Information, Fort- und Weiterbildung für die MItarbeiter der Gesundheits- und Krankenpflege, 25(8), 22-27. https://doi.org/10.1007/s00735-020-1242-0
Urbaniak, A., Falk, K., & Heusinger, J. (2020). Navigating care in rural areas: Strategies employed by older adults with continuing care needs and their impact on social exclusion. Health and Place, 66, Article 102423. https://doi.org/10.1016/j.healthplace.2020.102423
Valls, O., Palou, A., & Merino, R. (2020). MÁS ALLÁ DEL CURRÍCULUM. ¿QUÉ PAPEL JUEGAN LAS ACTIVIDADES NO CURRICULARES SOBRE EL ENGAGEMENT DEL ALUMNADO? Bordon. Revista de Pedagogia, 72(4), 133-155. https://doi.org/10.13042/Bordon.2020.72252
Vinkenburg, C. J., Connolly, S., Fuchs, S., Herschberg, C., & Schels, B. K. (2020). Mapping career patterns in research: A sequence analysis of career histories of ERC applicants. PLoS ONE, 15(7), Article e0236252. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0236252
Wiss, T., Schmidthuber, L., & Bordone, V. (2020). Quality of Working Conditions, Sector of Employment and Age at Retirement. Management revue: socio-economic studies, 31(2), 145-166. Article 145. https://doi.org/10.5771/0935-9915-2020-2-145
Wöhrer, V. (2020). Disruptionen im Klassenzimmer: Vielfalt aus der Sicht von Schüler_innen. Zeitschrift für Diversitätsforschung und -management (ZDFM) , 5(1), 66-70.
Showing entries 311 - 320 out of 920